marți, 1 noiembrie 2011

Îndrăgostitul din Adana


Într-o duminică ne-om revedea…
e veche povestea.
Într-un oraș ne-om săruta,
îl știi și tu,
îl știu și eu
îl știe ceru-aprins,
pașii il știu
la fel și inima.

Ce zi,
ce melodie fină...
Ce basm se va dezlănțui
atunci când noaptea,
în brațele-mi te va găsi.
Precum Bellerophon
mă voi lupta cu el...
   Chimera…
ce-ți dă târcoale
și-ți roade tinerețea
și aurul din ea.

Farul din Alexandria
e înc-aprins.
Stă sfidător și luptă,
pentr-o speranță
pentr-o idee,
pentru un vis
un bob de grâu și o sămânță,
ce într-o zi,
dumincă să fie,
are să crească,
are s-aducă rodul
anilor pierduți,
și-are să-nvie.

O viață pierdută,
e-o viață fără tine
și-o astă viață,
e cea mai cruntă mărturie.
În fața zeilor ce ne-au născut
ce ne-au iubit
și dragostea,
în amândoi au zămislit.

Mă simt dator,
dator până la moarte
să te iubesc…
trei secole și-un veac.
Să pun arvună,
trupul și viața mea,
timpul și banii…
toate le dau
să gust din nemurirea ta.

Ești suflet nebun,
îmi spuse demonul din iad.
Te-am auzit ce îți dorești
și-am luat aminte
la ce-ai cerut.
Dă-mi astăzi tot,
și-ți dau ce vrei.
Îți dau o clipă,
și-un ceas, să fii cu ea.

Dar tinere ascultă...
te vei aprinde-un ceas,
că să te pierzi
într-un văzduh,
într-un pustiu de orizonturi?
nu om, nu zeu,
nu tu ființă, nu tu stea.
Doar pentru-atât?
Doar pentru ea?

Ieși pe fereastră-n miez de noapte
și vars-o lacrimă,
de-al tău răspuns
e sigur...Da.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu